Translate

sobota, 25 czerwca 2022

Kolejne wędrowki wśród skał.

Dzisiejszy wpis powinien mieć tytuł "Ja tu jeszcze wrócę" czyli trasa: Lisia Przełęcz - Narożnik- Kopa Śmierci- Skały Puchacza - Białe Skały - Lisia Przełęcz - Fort Karola czyli jedna z piękniejszych tras, z niesamowitymi widokami. Trasa właściwie łatwa, nie ma tu dużych przewyższeń, jednak idąc należy uważać na skałach i nie podchodzić na skraj urwisk.

I wchodzimy na niebieski szlak, który doprowadza nas do ...

... szczytu Narożnika  851 m n.p.m. czyli miejsca, w którym robimy pierwsze "łał", bo i skała i widok z niej naprawę robi wrażenie.

Gdy już nasyciliśmy wzrok widokami ruszyliśmy dalej niewiedząc jeszcze, że podobnie piękne widoki czekają na nas zarówno z Kopy Śmierci jak i Skał Puchacza.
Jest tutaj też jedno szczególne miejsce, niestety z bardzo tragiczną niewyjaśnioną do dzisiaj historią. W 1997 roku zginęło tutaj dwoje studentów, którzy zostali zastrzeleni przez nieznanego sprawcę.

Idziemy dalej. Patrzymy w dal podziwiając widoki z Kopy Śmierci i Skał Puchacza a także te, które mamy bliziutko przed sobą przy samym szlaku.

Po przejściu przez tę bardzo długą  kładkę, przez którą szliśmy conajmniej 10 minut,  kierujemy się w stronę Białych Skał.

I zamykając kółeczko wracamy na Lisią Przełęcz. Przed nami jeszcze Fort Karola czyli jeszcze jedno wzgórze i znów zachwycamy się widokami.

I na koniec cała nasza trasa.

Jeden raz tam być to stanowczo zbyt mało, dlatego mam w planach jeszcze na ten szlak wrócić i to może nie jeden raz 😊.

Klik dobry dla Laury.

1. Przeczytałam "Kopa Śmieci", zamiast "Śmierci", i tu nasuwa się refleksja, że atrakcja turystyczna pod taką nazwą jest jedną z najbardziej rozpowszechnionych wręcz globalnie, a tak rzadko opisywanych w przewodnikach turystycznych, czy na tabliczkach...
    Ładną mieliście wycieczkę, sądząc po zdjęciach.

1. Góry Stołowe kryją bardzo dużo ciekawych miejsc, które nie są zbyt znane, ale ma to też swoje korzyści, bo na szlakch jest mało ludzi 😉

2. Czytam z zainteresowaniem jak przewodnik, bo wybieram się tam w lipcu. A o tej śmierci dwojga studentów policjant i pisarz pan Aleksander Sowa napisał kryminał "Venus umiera";)

1. Bardzo się cieszę, że moje pisanie się przydaje 😃. O książce nie wiedziałam, ale dokładnie wczoraj ukazała się informacja o kolejnym przełamaniu w śledztwie w związku z zabójstwem w kwietniu tego roku pewnego małżeństwa z Kudowy Zdroju. Te dwa zdarzenia wg śledczych się łączą, więc jest szansa na rozwiązanie sprawy, ale jak będzie to się dopiero okaże.

3. Piękna trasa, śliczne widoki, super zdjęcia. Oj, pochodziłabym... Tymczasem, gdy tam byłam poznałam tylko najważniejsze atrakcje regionu opisywane przez Ciebie wcześniej.
    W wolnej chwili wrócę do wcześniejszych wpisów, których nie czytałam.
    Żaden rok szkolny nie wymęczył mnie tak jak ten. Jeszcze tylko jutro sprawozdania, porządkowanie itp. i po prostu chcę odpocząć.( nie ważne czy w domu, czy poza nim)
    Pozdrawiam serdecznie

1. Będąc przez cały miesiąc w Kudowie Zdroju i dzięki ludziom których tu spotkałam odkrywam nowe miejsca i szlaki i odwiedzam te które poznałam bardzo dawno temu. I to jest piękne :). Twoje zawodowe zmęczenie rozumiem doskonale, porządny odpoczynek musi być, bo nie wiadomo co nas czeka tak naprawdę po wakacjach. Serdeczności Iza :)

4. Cudowne, to sanatorium przekształca się w obóz wędrowny
    Pozdrawiam.

1. Coś w tym jest - do obiadu zabiegi i ćwiczenia a potem zmieniamy buty i korzystamy z możliwości jakie daje nam okolica 😀

5. Dla mnie to podróże sentymentalne. Ten sam szlak, te same miejsca, tylko zdjęcia czarno- białe z aparatu marki zenit. No i czas jakby trochę inny. A śmierć tych młodych ludzi bardzo przeżywałam...Pozdrawiam.

1. Mój wcześniejszy pobyt w Górach Stołowych również przypadał na czasy zdjęć czarno-białych, ale na tym szlaku byłam po raz pierwszy. Będąc teraz na miejscu tej zbrodni sprzed lat zaskoczyło mnie, że to już minęło tyle lat od tego wydarzenia. Czas bardzo szybko leci...

6. Piękna trasa! Byłam kilka razy w Górach Stołowych, ale tego szlaku nie znałam.

1. Czyli przy kolejnej okazji jak najbardziej polecam ten szlak, bo jest naprawdę wart przejścia 😊

7. Ależ wspaniała trasa. Wiem że Góry Stołowe są przepiękne ale nigdy niestety po nich nie chodziłam. Dziękuję że mnie zabrałaś na tę wycieczkę.

1. Jeśli tylko będziedsz miała okazję Stokrotko to się nie wahaj i przyjeżdżaj tutaj, chociaż na weekend bo naprawdę warto zobaczyć tem miejsca samemu :))

8. A tu nowy trop w tej sprawie https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2022-06-27/interwencja-zabojstwo-w-kudowie-zdroju-powiazane-ze-zbrodnia-w-gorach-stolowych-jest-nowy-trop/

1. Jeżeli ta informacja została publicznie podana do wiadomości, to jest chyba spore prawdopodobieństwo, że sprawazabojstwa tych młodych ludzi zostanie po tylu latach wyjaśniona.

9. To naprawdę Polska? Tyle mamy cudownych miejsc, aż nie sposób wszystkie odwiedzić :D

1. To prawda, jest u nas tyle pięknych miejsc, że chyba nie sposób je wszystkie zobaczyć :)