Translate

piątek, 17 czerwca 2022

Zloty Stok i Kłodzko.

Wczorajszy dzień potraktowaliśmy wyjazdowo. Dzień świąteczny, nie ma zabiegów więc zaraz po zjedzeniu śniadania z gotowym planem w głowie wyruszyliśmy samochodem do Złotego Stoku a celem była oczywiście Kopalnia Złota. Jeśli ktoś nie był, to polecam. Trafiliśmy też na świetnego przewodnika a to już połowa sukcesu aby wynieść że zwiedzania jak najlepsze wrażenia.

Czekając na swoją godzinę wejścia chwila na odwiedzenie wystawy w muzeum.

Pralka z początku XX w. firmy Miele.

Zdjęcie zrobione specjalnie dla tej witrynki.

I wchodzimy do sztolni.

Trochę tabliczek z ostrzeżeniami z czasówki PRL do poczytania. Było ich mnóstwo, tu jest mały ich fragment.

Tędy wszyszliśmy aby przejść do następnego wejścia. A na tle tych skał jest tyrolka o długości 1650 metrów. Rewelacja 😁.

I wchodzimy do kolejnej sztolni ale tym razem będzie po schodach w dół na głębokość 120 m.

Na powierzchnię wyjechaliśmy kolejką. Zdjęć mało bo i warunków do ich robienia pod ziemią za bardzo nie ma a kolejka szybko ruszyła i szybko odjechała 😉.

Potem do Kłodzka. To miasto to prawdziwa perełka warta zwiedzenia i poznania historii.

Na początek zwiedzanie Twierdzy i widoki z jej najwyższego punktu. Na twierdzy kręcono sceny do filmów m.in. "Czterej pancerni i pies" oraz "CK dezerterzy". Fajnie jest zobaczyć to na żywo.

Most gotycki potocznie jest nazywany „mostem Wita Stwosza” (od nazwy ulicy powyżej) lub „mostem św. Jana” od św. Jana Nepomucena, czyli najpopularniejszego świętego w regionie, a którego rzeźbę znajduje się też  na moście.

Kolegiata Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Kłodzku. Jest to rzymskokatolicki kościół farny, położony na Starym Mieście. I trzeba przyznać, że sprawia imponujące wrażenie.

I kłodzki ratusz.

W drodze powrotnej znaleźliśmy kolejne miejsce "konieczne do odwiedzenia" od którego dodatkowo prowadzą ciekawe szlaki. Oby tylko wystarczyło nam na to wszystko czasu 😉. Dzisiaj tylko zapowiedź.

A o tym co się działo dzisiaj, będzie jutro 😊.