Translate

sobota, 31 października 2020

Przeszedłem tylko do sąsiedniego pokoju ...



Śmierć jest niczym. Przeszedłem tylko do sąsiedniego pokoju,
Ja jestem ja, ty jesteś ty.
Nadal jesteśmy tym, czym byliśmy jeden dla drugiego.
Nazywaj mnie imieniem, którym mnie zawsze nazywałaś.
Mów do mnie tak, jak zawsze mówiłaś.
Nie używaj innego tonu, nie przybieraj miny uroczystej i smutnej.
Śmiej się nadal z tego, co nas śmieszyło razem.
Módl się, uśmiechaj się, myśl o mnie, módl się za mnie.
Niech moje imię będzie wymawiane w domu tak, jak zawsze było.
Bez przesadnej uczuciowości, bez śladu cienia.
Życie oznacza to, co zawsze oznaczało. Jest tym, czym zawsze było.
Nić nie została zerwana.
Dlaczego miałbym być poza twoją myślą? 
Tylko dlatego, ze jestem poza twoim wzrokiem?
Czekam na ciebie. Nie jestem daleko, dokładnie – po drugiej stronie drogi.
Widzisz? Wszystko jest dobrze. 
(autor?)


 
A jednak wciąż tak bardzo boli ...


29 komentarzy:

  1. Piękny wiersz...właśnie o to proszę moich Bliskich, by tak czuli, gdy już odejdę stąd...

    OdpowiedzUsuń
  2. Dziękuję za wiersz. Śmierć boli. Bardzo boli. Mimo, że wiemy, że na pewno przyjedzie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tylko czasem przychodzi tak niespodziewanie i bez zapowiedzi.

      Usuń
    2. Myślę, że nie ma znaczenia kiedy przychodzi...

      Usuń
  3. Zapisałam, przeczytam później.

    OdpowiedzUsuń
  4. Boli ciągle...trudno tak żyć, jakby rzeczywiście ktoś wyszedł do pokoju obok.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo trudno, bo do tego pokoju można wejść, ale wyjść na powrót do nas już nie.

      Usuń
  5. Cudny wiersz, wiele w nim niewiadomych,śmierc zawsze jest trudna .Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Śmierć jest częścią życia, ale jakże trudną do pogodzenia się z nią.

      Usuń
  6. Boli, bo ten "pokój" ciągle w sercach nosimy...;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, przez cały czas jest w sercu, ale ten uścisk w sercu jest taki bolesny. Wiem, że przyjdzie czas, że będzie lżej. Jeszcze trochę ...

      Usuń
  7. Tulam Cię najserdeczniej Elaj

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo mi przykro..to musi byc dla Ciebie bardzo trudne..

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trudne nie tylko dla mnie ... To zdjęcie zrobiłam 2 lata temu w Dolinie Baryczy, kilka godzin później udzielał ślubu mojemu synowi, był księdzem :) a przede wszystkim bratem, przyjacielem. Pokazywał nam wszystkim jak być rodziną. Minęło trzy miesiące, ale dalej nie umiem powstrzymać łez. Potrzeba jeszcze czasu.

      Usuń
  9. Czas wcale nie leczy ran tylko łagodzi ból...Przykro mi, z całego serca współczuję. Może i wirtualne przytulenie na nic się zda ale na pewno nie zaszkodzi...Zatem ściskam mocno.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mo dziękuję. Rana zawsze będzie, jak odchodzi ktoś dla nas bardzo ważny, trzeba tylko jakoś się z tym pogodzić i to jest najtrudniejsze. Czas musi zrobić swoje.

      Usuń
  10. Piękny wiersz trafiający w samo sedno 1 i 2 listopada

    OdpowiedzUsuń
  11. TO nigdy nie przestanie boleć...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nawet jak czas złagodzi ból, to pozostanie na zawsze ogromna tęsknota.

      Usuń
  12. Wiersz poruszający serce🧡
    Przeczytałam gdzieś takie mądre słowa, że:
    "Życie jest pielgrzymowaniem. Śmierć jest naszym ostatnim życiowym zadaniem, z którego nikt nas nie może zwolnić".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Morgano, to bardzo mądre i prawdziwe słowa. Tylko nam tak trudno się pogodzić , jak odchodzą bliskie kochane osoby.

      Usuń
  13. Bardzo współczuje. W zeszłym roku pod koniec marca zmarła nagle moja mama. Ratunku nie było. Nadal mi ciężko i smutno. Cieżko się oswoić z myślą że już jej nie ma. Niedługo będzie pierwsza rocznica. Normalnie nie wierzę, że tak nagle odeszła.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rozumiem i przytulam Cię Kasiu w Twym bólu po śmierci mamy. Nigdy nie będziemy przygotowani na odejście bliskich kochanych osób a pustka po nich pozostaje na zawsze. A życie toczy się dalej ...

      Usuń
  14. Henry Scott Holland , jest autorem :)

    OdpowiedzUsuń