Translate

wtorek, 15 sierpnia 2023

W kwiatach.

 Dzisiaj jedno z moich ulubionych świąt czyli Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny  i dodatkowo odpust w naszym wioskowym kościółku, czyli takie podwójne święto. 

Mój mały bukiecik ...



I piękny bukiet przed ołtarzem ze zboża, traw, ziół i kwiatów zrobiony rękoma pań z naszej wioski.

W tym roku z racji ogrodowej reorganizacji, zmiany koncepcji i kompletnego braku czasu wiosną w moim ogrodzie jest stosunkowo mało kwiatów. Ale już wizja przyszłorocznego ogrodu jest bardzo optymistyczna, a w najgorszym wypadku to za dwa lata, kiedy wiosenne prace ogrodnicze nie będą już kolidować z zawodowymi i będę mogła się całkowicie poświęcić pasji ogrodniczej 😃. A tym czasem kilka zdjęć moich tegorocznych kwiatów.















Pogoda dzisiaj jest przepiękna, jak to na prawdziwe lato przystało. Na niebie ani jednej chmurki, delikatny wietrzyk i trochę cienia w moim przydomowym lesie czyli idealne warunki na zatopienie się w kolejnej książce J. Chmielewskiej. Tym razem kolejny klasyk tej pisarki czyli "Wszyscy jesteśmy podejrzani". I jak zawsze w wybornym towarzystwie 🐕🐶☀️




Pozdrawiam cieplutko wszystkich zaglądających tu do mnie i miejcie się najlepiej na świecie 😊🤗.

Dobry klik dla Laury.


21 komentarzy:

  1. Piszesz, że masz niewiele kwiatów:) a widzę cudne i liczne:) Gdybyś zajrzała do mnie - kilka na krzyż. Mój psiur niszczy i wykopuje wszystkie nowe okazy. Stare jakoś zaakceptował:)
    Jakie wspaniałe masz psy. Umaszczenie jednego niezwykłe:) Od powieści "Wszyscy jesteśmy podejrzani" zaczęła się moja miłość do Chmielewskiej. to była pierwsza jej powieść, którą kupiłam. Miłej lektury w doborowym towarzystwie:))) Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W porównaniu z rokiem poprzednim to tych kwiatów jest jednak mało ;) Moje psy kwiaty oszczędzają bo całą swoją energię i potrzebę kopania przekierowały na polowanie na nornice. W pewnych miejscach ogrodu trzeba dobrze patrzeć pod nogi, żeby nie wpaść w nową wykopaną dziurę, ale mają tutaj nasze pozwolenie, bo łatwiej zasypać kolejny dołek niż godzić się ze stratami, jakie nornice wyczyniają mi w ogródku. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  2. Bukiet na dzisiejsze świeto masz przepiękny a w ogrodzie bardzo ładnie, dobrze że lekki wiaterek wieje bo u mnie duchota.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, wietrzyk w taki dzień to ogromna ulga. Pozdrawiam Ula serdecznie :)

      Usuń
  3. Piękne kwiaty i piękny bukiet, który został zaniesiony do poświęcenia. Ja również miałam swój, ale ze smutkiem spostrzegłam, że byłam jedną z niewielu osób, która przyniosła go do kościoła. Ech, uroki życia w mieście... Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I to jest piękne na wsi, że te piękne tradycje są pielęgnowane. Myślę, że 90% albo nawet i więcej ludzi będących na dzisiejszej mszy w naszym kościółku miało bukiecik do poświęcenia. Mieszkając w mieście również nie miałam okazji tego doświadczyć. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  4. Bardzo ładny jest Twój ogród:)))nasz ogród to w większości zielony, kwiaty raczej w donicach:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kwiaty w donicach też się liczą Reniu 😉😀. Pozdrawiam również cieplutko 😊

      Usuń
  5. Podziwiam ogród i ten śliczny bukiet:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję 😊. Chociaż mam w tym roku zdecydowanie mniej kwiatów niż w poprzednich latach to jednak i tak troszeczkę ich jest 😉

      Usuń
  6. I Wszyscy jesteśmy podejrzani i Wszystko czerwone i Całe zdanie nieboszczyka to książki do których wracam nieustannie. Do tych nowych autorów typu Bonda czy Mróz jakoś nie wracam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to mamy z książkami dokładnie tak samo 😀

      Usuń
  7. Piękne święto, a u mnie razy 2, bo i 36-rocznica ślubu💕🤗
    Pozdrowionka zostawiam🌼💛

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękna rocznica w pięknym dniu, gratulacje Morgano i wszystkiego najlepszego 😊🥰💐🍷🍾

      Usuń
  8. Czyli za rok emerytura🤗 Po staremu? Czy łaskawie przywrócona stażowa? A my póki co od września na rocznym urlopie dla poratowania zdrowia. Razem. Taki przedsmak emerytury. Ogródeczek rajski, a lawenda jak w Prowansji. Zdrówka💚

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W grudniu 2024 osiągnę zacny wiek emerytalny i bez żadnych wątpliwych przywilejów z ogromną przyjemnością pomacham wszystkim w pracy nie czekając na koniec roku szkolnego. Taki mam plan 😄. Wasz pomysł na urlop zdrowotny w jednym czasie jest rewelacyjny! Uściski Małgosiu w ten upalny dzień 🥰🌞

      Usuń
  9. Dla mnie również 15 sierpnia to jeden z ulubionych dni w roku bo ... mam urodziny 🙂

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jejku, u Morgany rocznica ślubu a u Ciebie urodziny 🥰 .Cudowna data urodzinowa, wszystkiego najlepszego , spełnienia marzeń i przede wszystkim wspaniałych niezapomnianych podróży 🚲✈🥰💐🍷🍾

      Usuń
    2. Dziękuję z całego serca 😘

      Usuń
  10. I to ma być mało kwiatów? No to sobie wyobrażam ile będzie kiedy będziesz już wolnym ptakiem. A bukiet cudny. Pozdrawiam serdecznie 🌹🌹

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie oprócz aksamitek nie mam żadnych jednorocznych kwiatów i bardzo mi ich brakuje. Ale w niedalekiej przyszłości tak jak pisałam nadrobię to z nawiązką 😃 🌷🌻⚘

      Usuń