Translate

niedziela, 24 marca 2024

Niedziela Palmowa.

 Czy jeśli coś jest powtórzone 3 razy to już można nazwać to tradycją? Bo jeśli tak, to w naszej wsi mamy już tradycję wspólnego robienia wielkanocnej palmy, która stoi potem w naszym kościółku w Palmową Niedzielę. Rok temu niestety nie przysłużyłam się jej powstawaniu, ale za to tym razem już aktywnie uczestniczyłam w tym palmowym spotkaniu. Zaznaczam, że nie pretendujemy do miana najładniejszej, najwyższej czy może najoryginalniejszej palmy ani z nikim nie konkurujemy i tylko nasza lokalna społeczność, która w dzisiejszą niedzielę uczestniczy we mszy św. ma okazję podziwiać ją na żywo 😉.

A oto mała fotograficzna relacja procesu tworzenia palmy.

W kościele...

A to już moja palemka.

 
I taka myśl na ostatnie dni Wielkiego Postu.

"Na początku Wielkiego Postu posypywaliśmy głowy popiołem.
Popiół z komputerów.
Popiół z sukni balowych.
Popiół z luksusowych mebli.
Popiół z dyplomów.
Jesteśmy iskrą. I wszystko, co nas otacza.
Mamy dotknąć się własnej słabości.
Mamy sobie zrobić post od pychy.
Jeśli coś cię nie kosztuje, nie będzie wyrzeczeniem.
Rób to, co cię kosztuje. To, czego nie umiesz.
Milczku - mów.
Wycofana - zadbaj o siebie.
Bywalczyni - posiedź w domu.
Domatorze - idź do teatru."
ks. Piotr Pawlukiewicz


16 komentarzy:

  1. Piękna palma. Pozdrawiam serdecznie 🌷

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję w imieniu wszystkich "palmiarek" 😉 . Pozdrawiam 😊

      Usuń
  2. Piękna tradycja. Nawet jeżeli trwa dopiero 3 lata. Niech trwa jak najdłużej. A palma - zachwycająca. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Krótka, ale jednak już tradycja. Robiłyśmy nawet już plany co do przyszłorocznej palmy, czyli są duże szanse na ciągłość tej tradycji. Pozdrawiam 😊

      Usuń
  3. Jakie to ładne! Zarówno palma jak i wy sami - lokalni palmiarze ;)))
    Mietek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Lokalni palmiarze" 😀 . Może, żeby tylko bardziej dopasować do grupy to zmienię na "palmiarki" 😄.

      Usuń
  4. Piękna palma. Dobrze coś razem robić dla ogółu,

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taka mała integracja lokalna. Jest hasło i kto ma czas i chęć pojawia się w świetlicy na spotkaniu i razem działamy 😊

      Usuń
  5. Ja to nie do końca z tym się zgadzam, co powiedział Pawlukiewicz. A nawet prawie w ogóle nie. Usłyszałam też, że jeśli nie lubisz biżuterii to się nią obwieszaj w poście. No nie! Bo gdzie jest granica? Nie lubisz alkoholu to pij? Nie lubisz szpilek to w nich chodź?
    Pań Bóg nie pragnie nas złamać. Raczej chce wydobyć to, co najlepsze.

    A palma i to, że tak wspólnie powstała- to jest samo piękno i dobro.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja chyba aż tak radykalnie nie podeszłam słów ks. Pawlukiewicza, żeby tak bardzo robić coś wbrew sobie. Bardziej, aby pracować nad sobą. Ale takie właśnie jest słowo pisane, że każdy może odebrać je po swojemu 😊

      Usuń
    2. A potem ksiądz na rekolekcjach tak palnie, że tylko się w głowę postukać
      Każdy może sobie sam zinterpretować ale bardzo mało się w Polsce Katolików wychowuje ku samodzielnemu myśleniu

      Tak sobie ponarzekałam bo ostatnio za często stykam się z ludźmi, którzy naprawdę nie wiedzą, w co wierzą.

      Usuń
    3. I tu się całkowicie z Tobą zgadzam Rybeńko.

      Usuń
    4. Ech...
      Znajomej tak się spinała płaska ziemia z wiarą że mnie zaczęła przekonywać do zmiany opinii w tym temacie! Matka 4 dzieci, wyższe studia, ogólnie nie głupia.

      Usuń
    5. Ja chyba coraz częściej odpuszczam sobie próby rozwikłania "logiki" myślenia niektórych ludzi. Podoba mi się tutaj zdanie Marka Twaina "Nie dyskutuj z idiotą! Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem..." I nie dlatego, że boję się, że mnie pokona tylko szkoda czasu, bo niektórych nic nie przekona do zmiany myślenia. I wcale nie muszą myśleć tak jak ja, tylko żeby w ogóle zaczęli myśleć.

      Usuń
    6. Bardzo się z tym zgadzam. Nie dyskutuję, koleżankę omijam szerokim łukiem, ale przykro mi, że się moją, kruchą bo kruchą, ale jednak wiarę, tak bardzo kompromituje, bo niestety, wśród księży idiotów też zatrzęsienie...

      Usuń
  6. Palma jest wspaniała, bardzo okazała. Wspaniała tradycja to robienie palm. Lubię nasze tradycje. Malowanie jajek również jest super.

    Pozdrawiam serdecznie. Wszystkiego dobrego.

    OdpowiedzUsuń