Translate

środa, 29 czerwca 2022

Zamek Leśna Skała w Szczytnej

 Zamek w Szczytnej widać z daleka. Jeszcze kilka lat temu znajdował się w tych zamkowych murach DPS a możliwość zwiedzania go jest dopiero od 2 lat czyli odzyskuje status zamku, do którego można wejść,  obejrzeć, poznać jego historię zarówno tę dawną jak i teraźniejszą gdyż jeszcze są w nim ślady po tym jak funkcjonował tu Dom Pomocy Społecznej. Przy zamku znajduje się również punkt widokowy z którego rozchodzi się przepiękna panorama na otaczające tereny. W takich miejscach zawsze brakuje mi takiej mapki poglądowej, która pokazywała by co to za miejscowości, wzgórza i góry na które patrzymy.



I sam zamek zewnątrz i wewnątrz.



















Rzeźba zamkowego ogrodu 

I tym wpisem kończę serię o moich/naszych wędrówkach, spacerach po tych pięknych miejscach Ziemi Kłodzkiej dziękując serdecznie Dorocie, Ani i Krzyśkowi za wspólne chwile i cały ten razem spędzony czas. Przecież bez Was by tego wszystkiego nie było 😀. 

Będą jeszcze na blogu wpisy wspomnieniowe o tym co tu zobaczyłam, gdzie byłam i czym się zachwyciłam, ale to już po powrocie do domu jako odskocznia od dnia codziennego 😉.

I już tradycyjnie proszę o dobry klik dla Laury.


21 komentarzy:

  1. Wracaj Maleńka do domu :) Anonimowy Jarek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wracam, wracam, jeszcze tylko mała chwileczka 😁😃

      Usuń
  2. Bardzo piękny zamek, było miło i się skończyło. Pozdrawiam gorąco. Urszula97.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Było fajnie, ale za domem też już się stęskniłam 😉

      Usuń
  3. Super, że takie piękne miejsce można wreszcie zwiedzać :D Wszystko kiedyś się kończy... Bezpiecznego powrotu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bezpiecznie dotarłam do domu i siedzę już na swojej kanapie 😉

      Usuń
  4. Super relacja. Uwielbiam zamki, pałace i dworki. Miejsca z duszą. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, potrafią przyciągać i oczarować swoją historią :)

      Usuń
  5. Zabralas mnie w następne zaczarowane miejsce. Dziękuję Ci....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kotlina Kłodzka jest pięknym miejscem i trzeba wielu powrotów, żeby ją dobrze poznać. Cieszę się, że mogę chociaż jej namiastkę pokazać tu na blogu :)

      Usuń
  6. Narobiłaś mi ochoty na Kotlinę Kłodzką, Elu. Dzięki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto tam się wybrać, bo to przepiękne miejsce 😊

      Usuń
  7. Skoro dotarłaś bezpiecznie do domeczku...Jak ogródek ?? ;o)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogródek żyje i nawet nie jest tak tragicznie, jak sobie wyobrażam 😄😉

      Usuń
  8. Przedeptałam okolice Polanicy w latach siedemdziesiątych i jestem zdziwiona, że tak wiele się tam zmieniło przez pól wieku 😀

    OdpowiedzUsuń
  9. Chyba nie miałem okazji w okolicy być. A o zwiedzaniu tego zamku też nic mi nie wiadomo (może nie pamiętam).

    Pozdrawiam!
    https://mozaikarzeczywistosci.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Piękne okolice, trochę daleko. Może kiedyś się uda.

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciągle się wybieramy i jakoś dotrzeć do Kłodzkiej nie możemy...;o)

    OdpowiedzUsuń
  12. Bardzo lubię takie klimaty/Pięknie jest u nas - nie trzeba jechać daleko

    OdpowiedzUsuń
  13. Piękny zamek, ale w takim miejscu powstało by cudowne rękodzieło 😉

    OdpowiedzUsuń