Translate

niedziela, 15 maja 2022

Wśród starych książek.

 Od dawna szukałam starego wydania Trylogii Sienkiewicza z ilustracjami Jana Marcina Szancera, za który nie musiałabym zapłacić "ileś tam set" złotych. No i jest - mam upragnione wydanie za niebagatelną kwotę całych 5 zł. I to konkretne jest z 1960 roku. Co prawda do kompletu brakuje trzeciego tomu "Potopu", ale już szukanie tej brakującej części to sama przyjemność. A przy okazji tych poszukiwań na stoiskach antykwarycznych na różnych targach książki, można było usłyszeć, że Szancer robił tylko ilustracje do książek dla dzieci i chcę coś czego nie ma. O zgrozo! Rozumiem, że ktoś nie posiada wiedzy w jakimś temacie, ale osoba zajmująca się zawodowo starymi książkami powinna jednak troszeczkę się postarać i coś tam więcej doczytać, albo się nie wypowiadać. No dobrze, czepiam się 😉.









Klik dobry Laurki.



14 komentarzy:

  1. Gratuluję fajnych zdobyczy:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Reniu, z tych zdobyczy cieszę się oczywiście ogromnie i również serdecznie pozdrawiam 😀

      Usuń
  2. Perełki, Elu. To książki z innej epoki, z duszą. Ktoś pewnie likwidował domową bibliotekę dziadków. Kilka lat temu w Jagniątkowie przy śmietniku starej willi natknęłam się na stos starych książek - dzieła Kraszewskiego (Wydawnictwo Literackie Kraków 1965), Tołstoj i "Wielkie Nadzieje" Dickensa. Dobrze, że mieliśmy dość puste plecaki, bo akurat wracaliśmy z gór; dobrze, że nie padało i dobrze, że poszliśmy na skróty. Ale jakiś tam szacunek do książek ludziska mieli. Na podwórzu paliło się wielkie ognisko, a przy nim stały stare meble. Płakać mi się chciało... Pozdrawiam gorąco. Gosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie jak piszesz Gosiu, stare książki i stare meble to rzeczy z duszą i historią i mnie również serce boli jak widzę je wyrzucane na śmietnik. Taka nasza przypadłość - zamiłowanie do starych rzeczy. Pozdrawiam cieplutko 😊

      Usuń
  3. Zabiłaś mi ćwieka;) mam to wydanie na półce, ale zupełnie zapomniałam o ilustracjach, muszę sprawdzić:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ilustracji nie jest dużo, więc jak najbardziej mogły umknąć z pamięci :)

      Usuń
  4. Piekne perełki znalazłaś i to po takie cenie.Sliczne są. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Pożarło mi komentarz.Znalazlas perełki i ta cena.Cudowne rysunki
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Cudowności!!! Ja nie mam drygu do szukania:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaję, że w tym szukaniu potrzebna jest spora dawka cierpliwości 😉

      Usuń