Translate

sobota, 19 czerwca 2021

Ogrodnicze zdobycze

 Po wczorajszych odwiedzinach u siostry wróciłam z takimi skarbami - kana, firletka, lwie paszcze, kalia, astry, macierzanka to do ogródka, a róża chińska i juka do domu.

I jeszcze żagwin ;)

 Zdjęcia mało efektowne, ale mam nadzieję, że za jakiś czas uda mi się pochwalić już tymi roślinkami, kiedy będą w pełni kwitnienia. Oczywiście jeśli wygram wcześniej wojnę o te kwiatki ze ślimakami ;)  Dzisiaj jest tak gorąco, że sadzenie zostawiam na wieczór.  Zresztą wcześniej i tak muszę pospacerować po ogrodzie i zastanowić się,  gdzie te wszystkie kwiatki sensownie powysadzać. A tym czasem wskazane zimne napoje i podziwianie czerwcowych łąk za płotem.






11 komentarzy:

  1. Kalia, znam i bardzo lubię. Nawet zastanawiałam się, czy znowu jej nie wysiać w domowej doniczce. Pozdrawiam i życzę owocnej pracy w ogrodzie :).

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękne kwiaty jak rozkwitną będzie kolorowo.Kalie trzeba na zimę wyciągnąć,lwie paszcze na zimę przycinam a na wiosnę kwitną o ile nie ma dużych mrozów.Pozdrawiam upalnie.

    OdpowiedzUsuń
  3. kwiaty uwielbiam, ale nie potrafiłabym nazwać. Podziwiam tylko.
    Widoki masz niesamowite!

    OdpowiedzUsuń
  4. Lubię firletkę poszarpaną, pełno jej na naszych łąkach, delikatna ale dumna. Tez mam problem gdzie umieścić podarowane od serca roślinki, czasem trzeba coś usunąć a wszystkiego szkoda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Firletka ogrodowa różni się bardzo od poszarpanej. W tej chwili zakwita u mnie, sama się rozsiewa, widocznie lubi ubogą ziemię.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wysiewam, robię rozsady, sadzę czasami za gęsto, co przetrwa, to żyje. Bardzo lubię ogrodnicze niespodzianki, czasami coś się samo wysieje i zakwitnie w nieoczekiwanym miejscu, a nich sobie rośnie. W tym roku rozmyślnie nie wysiałam aksamitek, ale na pewno gdzieś kilka wykiełkuje, za to dostałam promocyjny pakiet jednorocznych floksów, są wszędzie, zobaczymy, jaki efekt; pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Kochana
    U mnie ogródeczek lekko ożywiony, po krótkotrwałym opadzie deszczu😉🌼
    W mieszkaniu wciąż kwiatów przybywa🌺😀
    Kulinarnie używam dużo świeżych ziół, a jadalne kwiaty "zatapiam" w galaretce lub nalewce😊🌸
    Pozdrawiam niedzielnie bardzo serdecznie🌸🍒☕🦋🌞💛😊
    Nie wiem znowu dlaczego, ale w Waszych linkach nie wyświetlają się moje nowe posty🤔

    OdpowiedzUsuń
  8. Widok letnich łąk z lasem w tle - przepiękny!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń